Dinsdag 4 augustus 2015 - Reisverslag uit Korçë, Albanië van albanie2015 - WaarBenJij.nu Dinsdag 4 augustus 2015 - Reisverslag uit Korçë, Albanië van albanie2015 - WaarBenJij.nu

Dinsdag 4 augustus 2015

06 Augustus 2015 | Albanië, Korçë

De ochtend begon met een lange wachtrij voor de wc, omdat we met 13 mensen in de badkamer moeten voor we om 7.00 uur aan het ontbijt kunnen. Deze derde klusdag gingen we allemaal naar het appartement. Hier verschillenden de taken van de voorbereidingen voor het maken van kasten, lampen ophangen, de muren schilderen, tot … maar liefst een compleet huis schilderen door Ilona en Jeanine. Ja, ja! Bij het schilderen van dit poppenhuis ;-) werden ze fanatiek geholpen door het dochtertje Anne van Rebecca en Andrew en door Daan. Tijdens de pauze dronken we voor het eerst hier in Albanië koffie. Als echte Hollanders hadden velen van ons dat bakkie gemist. Aan het einde van de ochtend waren de muren van het appartement voor de tweede keer geschilderd in de definitieve kleur. Het begint erop te lijken!
’s Middags stonden twee activiteiten op de planning: een wandeling In Erseke en zwemmen met de meiden van het opvanghuis. Door het slechte weer (onweer en regen) werden beide afgelast. Vooral voor de meiden van het opvanghuis was dit een teleurstelling: ze hadden zich het hele jaar verheugd op dit uitje. Als alternatief werd er met hen een ijsje gegeten in de stad. Hopelijk is er later nog tijd om deze activiteiten alsnog te gaan doen. Een groepje ging winkelen en naar de markt.
Terwijl Joycelyn en Janieke druk bezig waren de voorbereidingen voor het avondeten kwamen de kaarten op tafel voor een fanatiek potje ezelen. De dreiging die de deelnemers boven het hoofd hing was dat de eerste ‘ezel’ tien keer op moest drukken. Deze spelletjesmood werd na het eten vervolgd met een nintendo competitie onder schuilnamen als ‘blubbertje’, Loontje!, Matthijs (met hartje), Ilse hartje, Annely hartje. Tja, wie zijn nu ‘blubbertje’, Ilse en Annely….voor ons een weet en voor jullie een vraag. En velen waren ook druk met een andere activiteit die voor het thuisfront een verrassing is; ook hier vertellen we niet meer over. ;-)
Iedereen lag er vroeg in, zelfs de mannen die ’s avonds op het balkon op de tweede verdieping even genieten van een glas whisky en sigaartje lagen deze avond vroeg plat.