donderdag 6 augustus 2015 - Reisverslag uit Korçë, Albanië van albanie2015 - WaarBenJij.nu donderdag 6 augustus 2015 - Reisverslag uit Korçë, Albanië van albanie2015 - WaarBenJij.nu

donderdag 6 augustus 2015

09 Augustus 2015 | Albanië, Korçë

Vandaag stond weer om zeven uur het ontbijt klaar en konden we om kwart voor acht weer richting de twee projecten om daar te klussen en te verven. De vier meiden die vanochtend naar Pojan gingen voor het vrouwenactiviteit konden even heerlijk uitslapen en vertrokken om negen uur naar Pojan. Daar gingen ze knutselen en zingen met de tienermeiden uit het dorpje en de vrouwen gingen oorbellen maken.
Bij het project bij het straatkinderenhuis hebben een aantal van ons een kamer geschilderd. Dit kon niet zomaar gebeuren maar hiervoor moest eerst de kamer vol kasten worden leeg gesjouwd. Dit zijn kasten waar de straatkinderen allemaal een eigen laatje hebben met schone kleren. Nadat deze kamer geschilderd was zijn ze naar de anderen gegaan bij het appartement.
Het appartementproject schiet al aardig op! Vandaag is de keuken verder geïnstalleerd en afgesteld. Er is een begin gemaakt aan de inloopkast onder de trap, de keukentafel is verder geschilderd en ook is de badkamer geschilderd. Voor het poppenhuis zijn er een aantal meubels in elkaar gezet en in vrolijke kleuren geschilderd. Tot slot is ook de vloer gedeeltelijk schoongemaakt omdat er morgen een bank komt te staan.
Na al dat schilderen en schoonmaken zijn we weer naar ons huis gegaan en zijn Ruben, Nathan, Arnout, Ilona en Matthijs samen met Jaïro gaan wandelen. Ze zijn bij een bergdorpje omhoog gereden om een waterval op te zoeken. Via een kleine omweg waarbij er verscheidene grotten en bunkers onderzocht zijn we onderaan de waterval terecht gekomen. Daar hebben we wat foto’s gemaakt. Jaïro ging via de rotswand naar de waterval om niet door de rivier te hoeven lopen. Hierna gingen wij wel door de rivier naar de waterval en hebben wij daar geposeerd voor foto’s.
Tijdens dit avontuur gingen Mariët, Janieke, Jeanine en Joycelyn samen met Joni inkopen doen voor de bingo die ’s avonds gehouden werd in het bejaardentehuis! Daar gingen we met de hele groep heen om de ouderen en onszelf een leuke avond te bezorgen!
Groeten Matthijs en Joycelyn.