Maandag 10 augustus 2015 - Reisverslag uit Korçë, Albanië van albanie2015 - WaarBenJij.nu Maandag 10 augustus 2015 - Reisverslag uit Korçë, Albanië van albanie2015 - WaarBenJij.nu

Maandag 10 augustus 2015

12 Augustus 2015 | Albanië, Korçë

Maandag 10 augustus 2015

Ook deze ochtend begonnen we weer met fresket bukë wat door onze corveeërs van vandaag ( Koen en Joycelyn) was opgehaald bij ons vaste bakkertje. Na het ontbijt ging de groep naar het meidenhuis om daar aan het project te werken. Daar zijn er weer verschillende dingen gebeurd. Zo zijn Ilona en Jeanine weer verder gegaan met hun poppenhuis. In het poppenhuis is een behangetje geplakt, meubels geverfd en een keuken gemaakt. Ruben is samen met Eduard en Altin aan het werk geweest bij het straatkinderenproject en hebben daar geklu(n)st aan een grote kast. De rest van de groep heeft gewerkt aan het appartement in de kelder van het meidenhuis.

Koen en Joycelyn zijn als verrassing voor de lunch langs een pizzeria geweest om de groep te verrassen met een stukje pizza! Daarna zijn ze samen met Ilona naar de kerk gelopen om met een man van Kenedi langs te gaan bij de ouderen van Korçe om maaltijden weg te brengen. Soort van tafeltje-dekje! Hier werden ze bij verschillende mensen uitgenodigd om binnen te komen voor een lekker snoepje, een praatje en bij één man zelfs een raki! En daar zeggen we geen nee tegen! Of het lekker was? Het brandde behoorlijk! De chauffeur vertelde ons dat deze raki maar 20 % alcohol had maar nadat hij het zelf ook had geproefd kun je beter de 20 van de 100% afhalen.. Na deze raki begon het volgende avontuur. Een donkere kleine lift waar we mee naar boven gingen was niet voor iedereen leuk.

’S Middags gingen er een aantal winkelen, slapen en andere leuke dingen gedaan. Om vier uur gingen we met elkaar naar familie Pynacker om de verjaardag van Silas te vieren die twee werd! Heerlijke taarten stonden op ons te wachten! Hmm!

Na het feestje gingen we naar weer naar huis en smurften we lekkere spaghetti en als toetje smurften we kos (yoghurt)! Daarna gingen we met een groep naar de biertuin met Eduard, Jonny en Jesse! De rest ging naar het skycafé voor een drankje!

Groeten Lyna ( Joycelyn)

• 12 Augustus 2015 - 19:56

Adrie En Marja Boessenkool:

Hallo allen
    Erg leuk wat jullie allemaal doen en meemaken,
    Ook samen met de daar aanwezige andere "hulpverleners" en plaatselijke bevolking.
    Het werk ende vakantie zitten er alweer bijna op.
    Jullie hebben geweldig werk gedaan en volgens ons enorm genoten van jullie verblijf.
    We wensen jullie allen een goede reis terug naar huis!
    Adrie en Marja

• 12 Augustus 2015 - 23:17

Bert En Jeanet Hogenkamp:

Hallo Ilona en de rest,

Wat hebben jullie allemaal weer mooie dingen meegemaakt en gedaan.
    Wij zijn benieuwd naar de foto's van het eind resultaat.
    Het afscheid zal niet meevallen na zo'n intensieve periode van samenwerken met
    al die lieve mensen daar.
    Zag al een foto van een Albanese op facebook van jullie afscheid daar.

Wij wensen jullie een goede reis naar huis!
    Nog veel plezier met elkaar en tot morgen.

Bert en Jeanet