Donderdag 30 juli - Reisverslag uit Korçë, Albanië van albanie2015 - WaarBenJij.nu Donderdag 30 juli - Reisverslag uit Korçë, Albanië van albanie2015 - WaarBenJij.nu

Donderdag 30 juli

01 Augustus 2015 | Albanië, Korçë

Om 12:00 uur zijn we vertrokken vanaf Hervormd Centrum uitgezwaaid door ouders, broers, zussen, vrienden. Voordat we vertrokken moesten nog wat zware spullen overgeheveld worden van de ene koffer naar de andere. Ilona ging rond met de weegschaal en gaf aan welke koffer te zwaar en welke op gewicht was. Leon Kobes en Frank Hekman brachten ons naar Weeze. Bij het inchecken bleek elke koffer keurig aan de eisen te voldoen. Na wat rondhangen op het vliegveld, gingen we op tijd 16; 50 uur vliegen richting Thessaloniki. Na een probleemloze vlucht, landen we om 19:20 uur. Nadat we de bagage hadden afgehaald en door de douane waren gegaan, stond Eduard Versteeg onze projectbegeleider ons op wachten. Een voor Albanese begrippen luxe Mercedes Sprinter met airco, wel nodig met een dag temperatuur van ruim 40 graden, stond op ons te wachten. Wel jammer dat de turbo kapot was. Berg op met een snelheid van 30 km per uur schiet niet echt op. Maar ach we hebben tijd en berg af ging met normale snelheid. Zo rond middernacht miste onze chauffeur nog een afslag richting grens, en moesten we nog een extra kwartiertje omrijden. Bij de grens aangekomen bleek een Griekse douanebeambte wel erg op haar strepen te staan, Na oponthoud van een dergelijk dik 3 kwartier konden verder, de chauffeur wat euro’s lichter. De dame aan de Albanese zijde had minder problemen, wel meer aandacht voor Nathan. Zo rond de klok van 2 uur kwamen we in Korce aan en konden we eindelijk gaan slapen na een reis van 14 uur.

• 02 Augustus 2015 - 21:35

Jennie:

Succes allemaal, en geniet ervan.
    Groetjes Jennie