Maandag 3 augustus - Reisverslag uit Korçë, Albanië van albanie2015 - WaarBenJij.nu Maandag 3 augustus - Reisverslag uit Korçë, Albanië van albanie2015 - WaarBenJij.nu

Maandag 3 augustus

06 Augustus 2015 | Albanië, Korçë

De ochtend na het voetballen begon met veel geklaag en gekreun van de heren. Allen waren nog redelijk stijf na de zware inspanningen van de dag daarvoor. Het ontbijt was mede daardoor een zeer welkom begin van de dag, waar ze zich ook goed rond hadden gegeten. De dames begonnen beter aan de dag en keken ook een stuk vrolijker uit hun ogen. Ze hadden het team desondanks de zeer grote nederlagen goed gesteund en hadden zin om weer aan de slag te gaan met het project.

Tijdens het project gingen we verder waar we waren gebleven met het verven van het appartement. Ook werd er gewerkt aan het geraamte van de trappenkast en werd een oude poortdeur uit elkaar gehaald. Aan het einde van de dag was het resultaat zichtbaar doordat zowel beide achterkamers geverfd waren als het hele plafond met de eerste laag bestreken was. Na een kort bezoek van Rebecca en Andrew waren er verdere stappen genomen met de inrichting van het appartement en werden er tegeltjes uitgekozen voor in de keuken.

Na deze productieve dag gingen we huiswaarts voor een broodje hamburger en even wat rust. Daarna ging een deel van de groep bezig met het uitwerken van hun DISC-profiel. Tijdens het uitwerken van dit profiel onder leiding van Joni, ontdekte wij wat meer over ons zelf en waarom wij op bepaalde manieren reageren. Dit helpt ons heel erg met het beter begrijpen van hoe we situaties beter of verstandiger kunnen aanpakken. Aan het eind werd er natuurlijk veel vergeleken en gekeken wat de rest dacht van het profiel dat jij had gekregen. De leden van de groep die niet hadden mee gedaan met het DISC-profiel waren ook erg geïnteresseerd hierin en dit was dan ook het gesprek van het avondeten. De anderen die niet hadden deelgenomen aan de test waren benieuwd wat zij voor score hadden voor de test.

De anderen die naar de kathedraal gingen keken daar hun ogen uit. De prachtige wandschilderingen, fresco’s en architectuur, nog niet gesproken over de hoeveelheid bladgoud, fascineerden ons allen. Na het bezoek in de kathedraal kwamen de kathedraalbezoekers Eduard en Daan tegen en gingen samen met hen een ijsje eten. Wat opviel was de prijs van het ijs. Voor drie bolletjes 50 lek, wat neerkomt op zo’n 35 eurocent per ijsje. Een prijs waar we in Nederland alleen van kunnen dromen.

Hierna kwamen we weer met z’n allen bijeen voor het avondeten. Dit bestond uit een Hollandse ovenschotel met uitjes, boontjes, aardappelpuree, ham en kaas. De maaltijd was erg machtig en iedereen at zich tonnetje rond. Het cijfer wat we deze maaltijd geven is een 8.7, want er zat wel heel veel kaas op.

Na deze fantastische maaltijd ging een select gezelschap op avontuur richting de mooiste tuinen van Korçe, de fascinerende en fantastische biertuinen! Na een stevige wandeling langs de mooie boulevard van Korçe kom je aan in een straat waar een lange rij van verschillende tuinen beide kanten van de straat decoreren. Na een zeer kritische blik te werpen werd gekozen voor de eerste de beste biertuin die we tegen kwamen. Eenmaal aangekomen werd met de nodige gebaren duidelijk gemaakt wat de bestelling inhield. Hierbij werd gekozen voor een lekker pilsje voor een groot aantal van de groep, en voor de rest werd het een Bravo Appel (een soort appelsap). Deze heerlijke drankjes werden daarna vergezeld door de overheerlijke locale delicatesse van kërnaze (gehaktworstjes) met büke (brood).